Klub f i l m o w y m o k i e m
W latach trzydziestych Erwin Panofsky zauważył, że gdyby zakazać wszelkiej działalności
artystycznej, gdyby literaci przestali pisać, muzycy komponować, malarze tworzyć obrazy,
nieliczni w ogóle dostrzegliby ten fakt, a jeszcze mniej liczni, by tego żałowali.
Gdyby jednak ten zakaz objął także film, skutki społeczne byłyby katastrofalne.
Czy nam się to podoba, czy nie, właśnie kino - wyraźniej niż jakikolwiek czynnik
- pisał autor - kształtuje
opinie, smak, język, ubiór, zachowanie i nawet fizyczny wygląd publiczności.
A. Helman, A. Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie
IX Maraton Filmowy
z Kinem Grozy 15 XI 2019
W piątkowy wieczór ponad 70 nocnych Marków spotkało się na nocnym mini maratonie filmowym w auli naszej szkoły. Mieliśmy okazję zobaczyć The Meg, czyli portret rodzinny z rekinem w tle. Były wojskowy ekspert od nurkowania zostaje zwerbowany do misji ratunkowej. Mężczyzna otrzymuje zadanie ocalenia grupy naukowców przed ogromnym rekinem.
Drugim filmem były Wrota do piekieł mistrza filmu grozy z przymrużeniem oka. Reżyser zaprasza nas do piekielnie dobrej zabawy. Film Sama Raimiego ma wszystko, czego potrzebuje dobry, współczesny horror. Balansując pomiędzy grozą i absurdalnym humorem, reżyser "Wrót do piekieł" bawi się kinem, przerysowuje, puszcza do nas oko, a jednocześnie nie pozwala na moment stracić czujności.
Film w 2010 otrzymał Saturna za najlepszy horror.
Maraton zakończył się tuż przed północą. Do zobaczenia za rok!
KONKURS LITERACKI
dla
klas IV i V
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie literackim na opowiadanie o Jo
– bohaterce filmu SUPA MODO.
Jo jest supermanką. Przy użyciu woli przesuwa przedmioty, zatrzymuje czas, a nawet zmienia wynik meczu piłkarskiego. Przed nią największe wyzwanie
w życiu.
Wymyśl alternatywne zakończenie
filmu Supa Modo.
Do wygrania gadżety z Multikina!
Opowiadanie pisane na komputerze, czcionką Times New Roman 12, na A4 należy oddać nauczycielom języka polskiego do 12 XII.
NAGRODY CZEKAJĄ
Lekcja w kinie
14 listopada 2019
Temat: „Nie ma szkody w małym udawaniu” –
czy zawsze i czy na pewno?
Przepiękna, dojrzała opowieść, która zachwyciła dziecięce jury na prestiżowym festiwalu Berlinale. Jo ma swój sekret – jest obdarzona przez los wielkimi mocami. Wystarczy, że skupi się przez chwilę – i może przesuwać przedmioty, zatrzymywać czas, uratować sklep przed rabunkiem. Kiedy po długim leczeniu wraca ze szpitala, atmosfera w domu gęstnieje. Okazuje się, że nie tylko ona ma swoje tajemnice. Co ukrywa jej mama, a co kombinuje starsza siostra? Widzowie mogą domyślić się jednego: na młodą superbohaterkę czeka wielkie wyzwanie. Jej historia inspiruje publiczność do poszukania własnej supermocy.
Zagadnienia edukacyjne:
"Czy zakonnice mogą być straszne? – wyjazd do kina"
Nocny wypad gimnazjalistów do kina
Filmem, który został jednogłośnie wybrany była "Zakonnica", czyli dość świeża produkcja kina grozy. Fabuła nie jest skomplikowana, jednak bez zapoznania się z innymi filmami z tego uniwersum, można nie zrozumieć wszystkich nawiązań.
Filmweb podaje : "Kiedy młoda zakonnica odbiera sobie życie w klasztorze w Rumunii, nękany zmorami z przeszłości ksiądz i nowicjuszka,(...) zostają wysłani przez Watykan, aby zbadać tę sprawę. Wspólnie odkrywają niechlubny sekret zakonu. Ryzykując (...), stawiają czoła złowrogiej sile pod postacią tej samej demonicznej zakonnicy, która po raz pierwszy przerażała widzów w "Obecności 2". Natomiast opactwo staje się straszliwym polem walki toczącej się między żywymi i potępieńcami.".
Wyjazd odbył się wieczorem w piątek 14 września. Każdy był podekscytowany i wiedział, co może na nas czekać na ekranie i… w zakamarkach kinowej sali.
Mimo wielu strasznych i mrocznych scen, podczas seansu pojawiały się także pełne humoru i uspokajające wszystkich kadry, chociażby… złote zęby demonicznej zakonnicy.
Jednak pomimo tego, tzw. "jumpscare'y" dawały o sobie znać. Przez nie nasz ulubiony nauczyciel polskiego, Pan Kowalik prawie wyskoczył z fotela, a większość z nas razem z nim, szturchając się wzajemnie, że niby wcale a wcale się nie wystraszyliśmy.
Po sympatycznym seansie, pełni wrażeń wybraliśmy się do KFC, by rozluźnić trochę nasze żołądki. Filmowy wypad będziemy bardzo mile wspominać.
Krzysztof Piątek III A
Z okazji zbliżającej się 100. Rocznica Odzyskania przez Polskę Niepodległości wybraliśmy się po raz kolejny (10) na lekcję w kinie, której tematem tym razem był Patriotyzm i nie tylko, czyli wielkie wartości na wielkim ekranie oraz projekcja filmu 303.Bitwa o Anglię.
Uczniowie mogli podziwiać podniebne wyczyny słynnego Dywizjonu 303 i pogłębić swoją wiedzę na temat przebiegu II wojny światowej.
Akcja filmu rozgrywa się w czasie bitwy o Anglię podczas II wojny światowej. Kiedy Royal Air Force przegrywa z Luftwaffe walkę w przestworzach, na pomoc Brytyjczykom przybywają polscy lotnicy – Jan Zumbach, Witold Urbanowicz, Mirosław Ferić i Witold Łokuciewski. Niedługo później utworzony zostaje 303. Dywizjon Myśliwski im. Tadeusza Kościuszki.
TEMAT LEKCJI: O wielkiej historii i jej filmowych obliczach.
Zagadnienia edukacyjne:
GK
KONKURS NA RECENZJĘ FILMOWĄ
303.BITWA O ANGLIĘ
Warunki uczestnictwa w konkursie
film 303.Bitwa o Anglię.
lub p. Danuty Zawiszy Danton
do 22 X
Nagrodami w konkursie są plakaty filmowe
oraz
podwójne zaproszenia do Multikina!!!
VII Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy
(…) Człowiek niedotknięty istotą tego wydarzenia, przypisałby mu obojętne miano „Nocy Horrorów” — a czy możliwością jest zobaczyć cokolwiek straszniejszego od szarego horroru codzienności? Człowiek taki nie przejmuje się wcale, przyglądając się z umiarkowanym zainteresowaniem ekranowi, z którego postanowiła sobie wyjść nieumyta dziewczynka o twarzy skrytej we włosach — człowiek taki nie zna strachu. Człowiek taki nie odwiedził nigdy Szkoły w Zielonkach. Człowiek taki nie widział jej nocą.
Od dawien dawna, od wiek wieków (przez okrągłe siedem lat) hojne grono pedagogiczne, a właściwie wybrani jego przedstawiciele (czy też przedstawiciel), organizowało w ZESPOLE SZKÓŁ w Zielonkach ryzykowne, ale godne uwagi przedsięwzięcie dla elity uczniowskiej naszej światłej placówki, przez wzgląd na poprawność polityczną nazwane „Nocą Horrorów”. Śmietanka wśród młodzieży, ludzie wyższych sfer (co należy rozumieć dosłownie) zbierali się rokrocznie w szkolnej stołówce, zachodząc do niej po zmroku, ukradkiem, mimo że cel wędrówki znajdował się — tu duże niedopowiedzenie — na odludziu. Następnie, po złożeniu zaświadczeń o zgodzie na pośmiertne oddanie organów wewnętrznych, zajmowali miejsca na nieobrobionych balach drewna, czekając na najgorsze, które miało dopiero nadejść. W tym roku jednak tradycji nie stało się za dość — grupę uprzywilejowanych (II i III klasy wymierającego gatunku gimnazjalnego) zakwaterowano w SZKOLE PODSTAWOWEJ w Zielonkach, jednak mimo że pobyt w takiej placówce zasługiwał na miano „poniżej ich godności”, zdecydowali się zostać, a cel w tym był jeden — poznanie istoty przerażenia. Fakt faktem, zjawiły się też jednostki o zgoła innych zamiarach i zgoła odmiennych upodobaniach, ale tym się nie trzeba przejmować… Przekonaliśmy się, że nie należy ufać przyjaciółkom ze świeżo urodzonymi dziećmi („Baba jaga”), matka powinna zastrzelić się z poczucia obowiązku, natomiast latarka jest kluczem do przetrwania („Kiedy zgasną światła”) i należy trzymać się z daleka od ślepych księży i dziewczyn, które wymiotują włosami, a nie częściowo strawionym pożywieniem („Rings”). Gwoździem programu okazała się — cóż za niespodzianka — pizza, a uczniowie w prawdziwy popłoch wpadli nie z powodu pierwszego filmu, ale nagle zapodzianych pieniędzy i dostawcy, czekającego na zewnątrz z wciąż ciepłym towarem(…)
Fragment recenzji pochodzi z artykułu Magdaleny Łukasik zamieszczonego w szkolnej gazecie Dziennik Semestralny.
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie filmowym!
Regulamin UFF 2018
REGULAMIN UNIA FILM FESTIVAL 2018
Lekcja w kinie
26 X 2017
Temat lekcji : Historia Żabińskich, czyli poświęcenie dla ratowania ludzi
i zwierząt
Lekcję poprowadził dr Bartosz Kwieciński z Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zagadnienia edukacyjne:
Parę słów o filmie Azyl w reżyserii Niki Caro
To jedna z takich historii, o które kino musiało się upomnieć. Poruszająca filmowa opowieść, która wydarzyła się naprawdę. Antonina Żabińska, żona dyrektora warszawskiego zoo, wspólnie z mężem, Janem, ukrywali podczas II wojny światowej dziesiątki Żydów (ok.300). Osobiście wydostawali ich z getta i pomagali przetrwać w opustoszałych murach ogrodu zoologicznego. Niektórzy ukrywani byli w miejscach przeznaczonych dla zwierząt, inni w willi Żabińskich. W 1965 roku Jan i Antonina Żabińscy zostali odznaczeni przez instytut Jad Waszem tytułem Sprawiedliwych wśród Narodów Świata.
Scenariusz filmu powstał w oparciu o wstrząsającą książkę Diane Ackerman „Azyl. Opowieść o Żydach ukrywanych w warszawskim zoo”.
O samej Antoninie mówiono, że była nie tylko piękną kobietą, ale także mądrym, dobrym, odważnym człowiekiem, który dobro innych stawiał nad własne bezpieczeństwo. W roli Antoniny zobaczyliśmy dwukrotnie nominowaną do Oscara Jessicę Chastain. W pozostałych rolach m.in.: Johan Hendelbergh (w roli Jana Żabińskiego) i Daniel Brühl. – źródło: www.kina.krakow.pl
NOCNE WYJŚCIE GIMNAZJALISTÓW DO KINA
godz. 20.30
16 III 2017
KONG. Wyspa Czaszki
Film Vogta-Robertsa to blisko dwugodzinny rollercoaster atrakcji łączący w idealnych proporcjach wysokooktanową akcję, ducha przygody oraz szczyptę makabry. Potworny zwierzyniec prezentuje się nad wyraz okazale, spece od montażu i efektów specjalnych zasłużyli na nominację do Oscara, a wiele skomponowanych z malarskim zacięciem kadrów zasługuje na oprawienie w ramkę. Król nie mógł wymarzyć sobie lepszego powrotu na ekrany. (źródło: Filmweb)
Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy o 23.30 J
WIELKI SUKCES DZIEWCZYN
Z NASZEGO GIMNAZJUM!
Emilia Nowicka i Sara Tabor z IIc
zajęły I miejsce
w Ogólnopolskim Konkursie Filmowym
„Nie boję się muzyki” na teledysk!
Organizowanym przez Fabrykę Sztuki w Poznaniu
W opinii jury film zrealizowany przez nasze uczennice był niesamowicie ciekawy i odkrywczy, scenariusz zachwycał pomysłowością, a muzyka pięknie komponowała się z fabułą!
Nagrodą był tablet Samsung Galaxy.
Serdecznie gratulujemy!
Lekcja w kinie
28 XI 2016
We wrześniu ruszyła już 10. edycja ogólnopolskiego programu edukacji filmowej "Lekcje w kinie", organizowanego przez Centrum Edukacji Filmowej. Nasza szkoła wzięła w nim udział po raz siódmy.
Temat lekcji: Magia kina – tajniki sztuki filmowej
Uczniowie podczas lekcji:
Lekcję poprowadził znany aktor telewizyjny i teatralny Tomasz Korczyk.
Po zajęciach filmowych uczniowie mieli okazję zobaczyć holenderski dramat pt. Gimnazjaliści nie płaczą. To przejmująca i wzruszająca historia dwunastolatki, która mimo choroby nie traci pozytywnego nastawienia do świata. Film poruszył niejedno młodzieńcze serce…
VI NOCNY MARATON FILMOWY Z KINEM GROZY
18 XI 2016
Po raz kolejny nocna impreza filmowa wzbudziła ogromne zainteresowanie uczniów naszej szkoły, którzy bardzo licznie przybyli na maraton, aby dobrze się bawić po całym tygodniu nauki. Część widzów obejrzała wszystkie filmy bez zmrużenia oka, zajadając się pizzą i chipsami. Inni cieszyli się z okazji wspólnego spotkania i porozmawiania z przyjaciółmi… nie tylko o filmach.
Nocne wyjście gimnazjalistów do kina
14 X 2016
na premierę filmu
I N F E R N O
na podstawie bestsellerowej książki Dana Browna
Światowej sławy profesor w dziedzinie symboliki Robert Langdon (dwukrotny laureat Oscara Tom Hanks) śladami poematu Dantego usiłuje rozwikłać zagadkę symbolu, który znajduje w marynarce, kiedy budzi się - pogrążony w amnezji - w jednym z włoskich szpitali. Będzie to najtrudniejsze zadanie w karierze Langdona, na którego zewsząd czeka niebezpieczeństwo.
Po filmie udaliśmy się na nocną przekąskę do KFC.
Około 1.00 w nocy wróciliśmy do Zielonek.
Ogólnopolski
konkursu na wideoklip
Uczestnicy
Konkurs jest adresowany do uczniów gimnazjów
Opis
Uczestnicy konkursu mają za zadanie nakręcić wideoklip do jednego z sześciu utworów muzycznych:
• Uwertura do opery „Cyrulik sewilski” (od 1:59 do końca) – Gioacchino Rossini
• Pawana dla zmarłej infantki – Maurice Ravel
• Koncert obojowy d-moll – Alessandro Marcello
• Cwał Walkirii – Ryszard Wagner
• Zadok the Priest – George Friedrich Handel
• Uwertura do Wesela Figara – Wolfgang Amadeusz Mozart
W wideoklipie można wykorzystać dowolne fragmenty wybranego utworu.
Czas trwania wideoklipu: od 2,5 do 3 minut.
Zgłoszenia należy składać do 18 listopada 2016 r.
do p. Grzegorz Kowalika lub p. Pawła Grycza
Nagrody:
Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe:
• kategoria indywidualna – tablet,
• kategoria grupowa – kamera wideo.
Warsztaty filmowe w Warszawie
W dniu 2 marca wzięliśmy udział w profesjonalnych warsztatach zorganizowanych w Warszawie w siedzibie Canon Polska dla zwycięzców Ogólnopolskiego Konkursu Filmowego To My Tworzymy Świat.
Uczennice naszego gimnazjum Weronika Radomska, Tamara Nowak, Anna Siwek i Katarzyna Panikowska zajęły wysokie II miejsce filmem „Żyj smacznie i zdrowo!” Pracę nagrodzono za ogromną dynamikę, pozytywną energię oraz dającą się wyczuć dużą radość tworzenia i świetną współpracę między uczennicami!
Nagrodą w tym prestiżowym, ogólnopolskim konkursie dla naszej szkoły jest kamera Canon Legria.
Gospodarzem spotkania była pani Justyna Bartman -Sustainability Manager firmy Canon.
Zajęcia prowadzili wybitni znawcy tematu: dokumentalista, foto¬re¬por¬ter tygo-dnika „Wprost”, Piotr Małecki ,współpracujący, m.in. z takimi magazynami jak: „Stern”, „Time”, czy „The New York Times” oraz filmowiec i dziennikarz Marcin Jankowski.
Spotkanie było szansą na prawdziwie praktyczne zajęcia z operowania językiem filmu.
Podczas realizacji projektu, uczestnicy zostali podzieleni na reżyserów, operatorów kamery, dźwiękowców, aktorów i kierowników planu. Wspólnymi siłami zespół filmowy stworzył materiał, z którego później powstał film.
Dziewczyny pracowały na sprzęcie wykorzystywanym na co dzień do profesjonalnej produkcji filmowej (kamery, mikrofony, statywy, udźwiękowienie, oświetlenie)
Warsztaty były nie tylko interesujące, co przede wszystkim budujące. Utwierdziły nas w przekonaniu, że to co robimy, może przynieść efekt i ma sens. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wracając Pendolino, żywo dyskutowaliśmy o minionym dniu.
Grzegorz Kowalik
Więcej zdjęć < kliknij tutaj >
Wielki sukces dziewczyn z III b
naszego gimnazjum!
Weronika Radomska
Tamara Nowak
Anna Siwek
Katarzyna Panikowska
Z a j ę ł y
II miejsce
w
Ogólnopolskim Konkursie Filmowym
organizowanym przez firmę Canon!
Film Żyj smacznie i zdrowo został nagrodzony za ogromną dynamikę i pozytywną energię oraz dającą się wyczuć dużą radość tworzenia i świetną współpracę między uczennicami!
Serdecznie Wam gratulujemy!
NAGRODĄ DLA SZKOŁY
JEST KAMERA CYFROWA LEGRIA!!!
Film można obejrzeć na: http://www.canon.pl/tomytworzymyswiat/
V Maraton Filmowy z Kinem Grozy
20 XI 2015
V Maraton Filmowy z Kinem Grozy już za nami. W szkolnej stołówce zebrało się blisko 70 miłośników mocnych wrażeń.
Obejrzeliśmy Annabelle - to bardzo klasyczny horror, który odwołuje się do najprostszych rozwiązań fabularnych i bazuje przede wszystkim na konsekwentnym budowaniu napięcia. Horror ma bardzo wyrazisty klimat lat 60. Bohaterka Mia otrzymuje od męża zabytkową lalkę, która po napadzie na ich dom zostaje opętana przez i terroryzuje małżeństwo.
Następny był hit ostatnich lat, obsypany nagrodami filmowymi, m.in. Saturn za najlepszy horror, Obecność Jamesa Wana. Słynna para badaczy zjawisk paranormalnych zostaje poproszona o pomoc rodzinie, którą terroryzuje potężny demon. Film, który potrafił wcisnąć w stołówkowe krzesełko…
Na zakończenie zobaczyliśmy klasyczne dzieło Sama Raimiego, Martwe Zło II – najlepszy horror wszechczasów podany w komediowym sosie!
W przerwie między filmami wśród uczestników przeprowadzono losowanie. Nagrodami były słodkości z… Lidla
Maraton zakończył się o północy.
Kadr z filmu Martwe zło II Źródło: filmweb
L e k c j a w k i n i e
W październiku ruszyła już 9. edycja ogólnopolskiego programu edukacji filmowej "Lekcje w kinie", organizowanego przez Centrum Edukacji Filmowej. Nasza szkoła wzięła w nim udział po raz szósty.
2 X 2015
Temat: Język filmu: plany, światło, kolor, kompozycja
Podczas lekcji uczniowie:
Program edukacyjny dla polskich uczniów
Ogólnopolski program edukacji medialnej "Lekcje w kinie" to cykl wydarzeń edukacyjnych, kierowany do uczniów polskich szkół. Obejmuje wszystkie etapy nauczania w szkolnictwie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. We wszystkich kinach uczestniczących w projekcie są realizowane multimedialne zajęcia edukacyjne połączone z projekcjami filmowymi.
Spotkanie ze sztuką filmową
"Lekcje w kinie" prowadzone są przez popularnych aktorów filmowych, telewizyjnych i teatralnych. W czasie zajęć uczniowie poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu języka filmu oraz mają szansę dowiedzieć się, jakie są możliwości wykorzystania poszczególnych środków wyrazu, co one znaczą i jaką spełniają funkcję w tekstach kultury audiowizualnej. Prezentacja przykładów filmowych pomaga uczniom zrozumieć omawiane treści.
Projekt "Lekcje w kinie" został objęty patronatem Europejskiego Roku Kreatywności
i Innowacji oraz Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Nocne wyjście gimnazjalistów do kina!
godz. 22.20
15 V grupa „nocnych marków” wybrała się pod opieka pana Grzegorza Kowalika oraz pana Krzysztofa Żurka na przedpremierowy pokaz filmu „Piramida”.
Horror, który zaprowadził nas do wnętrza egipskiej piramidy
Film " Piramida ", opowiada o grupie egiptologów, która odkrywa piramidę zakopaną w piaskach pustyni. Badając jej wnętrze gubią się w labiryncie podziemnych korytarzy i odkrywają, że w piramidzie kryją się niesamowite istoty, które zaczynają na nich polować…
Film niewysokich lotów – średnie straszydło niepozbawione wad i logicznej fabułyJ, ale nie to przecież było najważniejsze. Nocna atmosfera, klimat, spotkanie w ciemnej sali kina w późnych godzinach wieczornych, świetna zabawa i… wspólne podskakiwanie na kinowych fotelach.
6 XII w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Filmowy, który składał się z trzech kategorii:
Znany aktor, Muzyka filmowa, Podaj tytuł filmu.
Zwycięzcami zostali przedstawiciele klas III b oraz III c.
Drugie miejsce zdobyli uczniowie klasy II b.
GRATULUJEMY!
IV Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy
Uczestnicy IV Maratonu filmowego
Cóż może być pasjonującego w kilkugodzinnym maratonie i powrocie do domu o pierwszej nad ranem?
7 października 2014 w naszej szkole odbył się po raz czwarty Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy
Siedemdziesięciu uczniów zainteresowanych filmem i cierpiących na bezsenność zgromadziło się przed godziną 19.00 z różnego rodzaju niezdrową żywnością, nie licząc oczywiście pizzy
Nocą, po ciemku i przy horrorach, szkoła zyskała aurę i atmosferę grozy, które dopełniły palące się dynie oraz...żelki przypominające robaki.
Niezbędny przy oglądaniu filmów prowiant, a także wspaniałe towarzystwo i repertuar (Wrota do piekieł, Demon. Historia prawdziwa. Babadook) pozwoliły w miły sposób odpocząć po ciężkim tygodniu nauki...
Zapraszamy za rok!
SZKOLNY KONKURS WIEDZY O FILMIE
Drogi Kinomaniaku!
Masz przed sobą test sprawdzający ogólną wiedzę na temat filmu. Znajdują się w nim trzy rodzaje zadań:
• wymagające dokonania wyboru spośród pięciu odpowiedzi, przy czym tylko jedna odpowiedź jest prawdziwa,
• wymagające uzupełnienia,
• wymagające przyporządkowania nazwiskom reżyserów i aktorów odpowiednich tytułów filmów.
W sumie możesz zdobyć 50 punktów.
Wśród osób, które do 20 XII prześlą odpowiedzi na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., rozlosujemy nagrody filmowe.
W temacie e-maila wpisz: konkurs filmowy.
Powodzenia!
I . Odpowiedz na pytania, zaznaczając właściwą odpowiedź:
1. Remake to:
a) realizacja scenariusza filmowego zrealizowanego już w przeszłości,
b) technika projekcji filmu na ekranie o kształcie walca
c) rodzaj filmu dokumentalnego, zrealizowanego w oparciu o dawne zdjęcia filmowe, powstałe pierwotnie dla innych celów,
d) zdjęcia filmowe odtwarzające na ekranie ruch szybszy niż w rzeczywistości,
e) dramaturgicznie zamknięty fragment filmu składający się ze scen.
0-1
2. Klatka to:
a) jeden obraz fotograficzny na taśmie filmowej,
b) obrazowe utrwalanie na taśmie filmowej jakiegoś zjawiska,
c) miejsce dokonywania zdjęć filmowych,
d) zapis dźwięku na taśmie filmowej dokonany metodą optyczną lub magnetyczną,
e) niezgodność obrazu filmowego z dźwiękiem.
0-1
3. Adaptacja filmowa to:
a) jednostka akcji filmowej odznaczająca się jednością miejsca i czasu,
b) przekład komunikatu literackiego na komunikat filmowy,
c) wzorcowa kopia filmu,
d) odcinek taśmy filmowej z zarejestrowanym na nim obrazem,
e) wspólna realizacja filmu przez filmowców z różnych krajów.
0-1
4. Gag to:
a) ruch aktora, szczególnie zmieniający się układ rąk aktora, który wyraża jego uczucia i przeżycia,
b) urządzenie zasłaniające część kadru filmowego w kamerze w czasie dokonywania zdjęć,
c) sposób oddania na taśmie filmowej szczegółów filmowanego obrazu,
d) przyrząd do pomiaru siły światła padającego lub odbitego w określonym miejscu,
e) dowcip sytuacyjny szczególnie często spotykany w filmach komediowych.
0-1
5. Dialogowe opracowanie filmu produkcji obcej w języku obszaru, na który ten film ma być rozpowszechniony to:
a) montaż,
b) playback,
c) dubbing,
d) blenda,
e) sekwencja.
0-1
6. Doroczna nagroda filmowa hollywoodzkiej Akademii Filmowej, przyznawana najlepszym: filmom roku, reżyserom, aktorom i innym twórcom filmowym zarówno amerykańskim, jak też z innych krajów, to:
a) Złota Kaczka,
b) Prix Italia,
c) Złota Palma,
d) Złoty Glob,
e) Oscar.
0-1
7. Część filmu, zazwyczaj pierwsza, zawierająca jego tytuł oraz informacje dotyczące nazwy wytwórni, nazwiska reżysera, scenarzysty, kierownika produkcji i aktorów, to:
a) dokrętka,
b) czołówka,
c) telerecording,
d) synchronizacja,
e) klatka.
0-1
8. Czas trwania zjawiska ekranowego mierzony jednostkami czasu (24 klatki na sekundę) lub długości (długość metryczna taśmy filmowej) określa się mianem:
a) obrazu kontrolnego,
b) animacji filmowej,
c) zapisu obrazowego,
d) metrażu filmu,
e) kroniki filmowej.
0-1
9. Opis przyszłego filmu, który stanowi podstawę do jego realizacji, to:
a) scenografia,
b) scenopis,
c) stopa,
d) sklejka,
e) scenariusz.
0-1
10. Proste urządzenie, składające się z dwóch połączonych ze sobą deseczek, zazwyczaj pomalowanych na czarno i dających się opatrywać kolejnym numerem ujęcia, to:
a) kaseta,
b) kineskop,
c) klatka,
d) klaps,
e) konsola.
0-1
11. Właściwość fotograficzna zdjęcia filmowego odznaczająca się pełną ostrością wszystkich szczegółów obrazu, również tych, które znajdują się w jego głębi, to:
a) obraz kontrolny,
b) głębia ostrości,
c) stuprocentowe zdjęcie,
d) zmiękczone zdjęcie,
e) próbne zdjęcie.
0-1
12. Projekt i opracowanie dekoracji oraz kostiumów dla filmu lub widowiska telewizyjnego to:
a) diafragma,
b) scenariusz,
c) reżyseria,
d) scenografia,
e) koprodukcja.
0-1
II. Uzupełnij:
1. Filmy ze względu na czas ich trwania dzielimy na:
a) ………………………………………………………………………………………
b) ………………………………………………………………………………………
c) ………………………………………………………………………………………
0-3
2. Wymień gatunki filmu fabularnego:
a) ……………………………………………………………………………………….
b) ……………………………………………………………………………………….
c) ……………………………………………………………………………………….
d) ……………………………………………………………………………………….
e) ……………………………………………………………………………………….
0-5
3. Wymień miasta, w których odbywają się festiwale filmowe:
a) ……………………………………………………………………………………….
b) ……………………………………………………………………………………….
c) ……………………………………………………………………………………….
0-3
4. Wymień najprostsze ruchy kamery:
a) ………………………………………………………………………………………
b) ………………………………………………………………………………………
c) ………………………………………………………………………………………
d) ………………………………………………………………………………………
e) ………………………………………………………………………………………
0-5
6. Wymień rodzaje planów filmowych:
a) ……………………………………………………………………………………….
b) ……………………………………………………………………………………….
c) ……………………………………………………………………………………….
0-3
5. Wymień rodzaje montażu:
a) ………………………………………………………………………………………
b) ………………………………………………………………………………………
c) ………………………………………………………………………………………
d) ………………………………………………………………………………………
e) ………………………………………………………………………………………
0-5
III. Przyporządkowując literze stosowną cyfrę, połącz we właściwe pary:
1. tytuły filmów i nazwiska reżyserów:
a) Lalka 1. Jerzy Kawalerowicz
b) Pan Tadeusz 2. Jerzy Antczak
c) Faraon 3. Wojciech Has
d) Hrabina Cosel 4. Andrzej Wajda
0-4
2. tytuły filmów i nazwiska aktorów:
a) Przeminęło z wiatrem 1. Harrison Ford
b) Forrest Gump 2. Vivien Leigh
c) Ścigany 3. Marilyn Monroe
d) Angielski pacjent 4. Tom Hanks
e) Żądło 5. Louis de Funes
f) Żandarm na emeryturze 6. Ralf Finnes
g) Mężczyźni wolą blondynki 7. Robert Redford
h) Fortepian 8. Tim Robbins
i) Skazani na Shawshank 9. Adrien Brody
j) Pianista 10. Holly Hunter
0-10
Ogólnopolski konkurs filmowy
Regulamin ogólnopolskiego konkursu filmowego
upowszechniającego zasady savoir-vivre’u
„Od ignoranta do eleganta”
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleszczowie.
2. Konkurs jest objęty patronatem honorowym: Ministra Edukacji Narodowej, Łódzkiego Kuratora Oświaty, Wójta Gminy Kleszczów, Starosty Bełchatowskiego, Niezależnej Telewizji Lokalnej NTL w Radomsku, Miejskiego Centrum Kultury w Bełchatowie, Dziennika Łódzkiego.
3. Regulamin określa cele konkursu, tematykę i zadanie konkursowe, zasady uczestnictwa i wymogi pracy konkursowej, kryteria oceny oraz zasady nagradzania i prezentacji prac laureatów.
4. Kwestie nieujęte w regulaminie rozstrzyga organizator.
§ 2. Cele konkursu
1. Wyłonienie najlepszych filmów promujących zasady sovoir-vivre’u.
2. Promowanie wśród młodzieży zasad dobrego wychowania.
3. Kształtowanie kultury osobistej i kultury języka.
4. Wyrabianie nawyku właściwego korzystania z dóbr kultury.
5. Motywowanie do różnych form udziału w kulturze.
6. Zachęcenie młodzieży do wykorzystania urządzeń multimedialnych.
§ 3. Tematyka i zadanie konkursu
1. Temat konkursu: „Od ignoranta do eleganta”
2. Zadanie konkursowe: krótkometrażowy film promujący zasady savoir-vivre’u (przykładowe tematy: kultura dnia codziennego, ubiór, makijaż, higiena, zachowanie przy stole i w miejscach publicznych, netykieta, kontakty damsko-męskie).
§ 4. Zasady uczestnictwa
1. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
2. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie pracy konkursowej do 23 kwietnia 2014 r.
3. Prace przyjmuje p. Grzegorz Kowalik.
4. Decyzję o wysłaniu pracy podejmie komisja.
5. Każda szkoła może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.
6. Do płyty z filmem musi być dołączona karta zgłoszeniowa (do pobrania na www.zspkleszczow.pl).
7. W filmie i w napisach końcowych nie może być podana nazwa szkoły i jej adres.
8. Zgłoszenie pracy na konkurs jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu oraz wyrażeniem zgody na publi-kowanie danych osobowych i rozpowszechnianie wizerunku na potrzeby przeprowadzenia oraz promocji konkursu zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133 poz. 883).
9. Uczestnik oświadcza, że jest autorem zgłoszonej pracy oraz posiada do niej wszelkie prawa autorskie. Równocześnie zgadza się na jej publikację.
10. W przypadku osób niepełnoletnich konieczne jest wyrażenie pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku w mediach (do pobrania na www.zspkleszczow.pl).
§ 5. Praca konkursowa
1. Uczestnicy przedstawiają zapisaną na płycie CD lub DVD jedną pracę konkursową w formacie zgodnym
z odtwarzaniem Windows Media Player, której czas projekcji jest nie krótszy niż 3 minuty i nie dłuższy niż 6 minut.
2. Praca konkursowa może zostać wykonana w dowolnej konwencji oraz technice.
§ 6. Kryteria oceny oraz zasady nagradzania
1. Filmy oceniane będą w dwóch kategoriach: gimnazja oraz szkoły ponadgimnazjalne.
2. Oceny prac konkursowych dokonają organizatorzy oraz profesjonalne, niezależne jury. Pod uwagę brane będą następujące kryteria: sposób realizacji tematu, pomysłowość, technikę, spójność, humorystyczny walor przedstawianego tematu, jakość dźwięku, grę aktorską, zgodność z wymogami formalnymi.
3. Do 15 maja 2014 r. na stronie szkoły: www.zspkleszczow.pl opublikowana zostanie lista laureatów
– 6 zespołów z gimnazjów i 6 zespołów ze szkół ponadgimnazjalnych, których filmy zostały wyróżnione, nagrodzone i będą pokazane w ramach mini festiwalu filmowego podczas uroczystej gali. Spośród nich publiczność wybierze „film publiczności”.
4. Ogłoszenie wyników nastąpi 6 czerwca 2014 r. podczas uroczystości z udziałem laureatów
i zaproszonych gości. Laureatom zapewniamy nocleg, wyżywienie, atrakcje Solparku (www.solpark-kleszczow.pl) – dla dwóch osób z każdego nagrodzonego zespołu i opiekuna.
5. Zwycięzcy otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe (nagroda dla zespołu i nagrody indywidualne). Przewidziane są także nagrody dla najlepszego aktora i najlepszej aktorki oraz nagroda w kategorii „film publiczności” wspólne dla obu typów szkół.
ZAPRASZAM DO WZIĘCIA UDZIAŁU i POWODZENIA!
III Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy
Oglądając horrory można się naprawdę wyśmienicie bawić. Wystarczyło po prostu być na III Nocnym Maratonie Filmowym w naszej szkole. I chociaż pogoda nieco pokrzyżowała nam plany, to i tak w sali nr 12 zebrało się 63 żądnych mocnych wrażeń miłośników kina grozy.
Obejrzeliśmy Nieproszonych gości - Pełnometrażowy debiut braci Guard. Połączenie thrillera, dramatu psychologicznego i horroru. Film ten otrzymał nominację do nagrody Teen Choice w kategorii ulubiony horror
Nieproszeni goście to remake koreańskiego filmu Opowieść o dwóch siostrach Ji-woon Kima, którego fabularne korzenie wywodzą się z koreańskich ludowych legend.
Drugim filmem, który udało nam się - jeszcze przed śnieżycą - zobaczyć, to film wzbudzający najwięcej emocji wśród zgromadzonych - Obecność
Film Jamesa Wana nie próbuje wyznaczać nowych szlaków dla kina grozy, pokazuje natomiast, jak powinien wyglądać rzetelnie zrealizowany współczesny horror. Dobre zdjęcia Johna R. Leonettiego, niezła obsada i reżyserska pokora wobec gatunkowych schematów sprawiają, że "Obecność" wyrasta na jeden z najlepszych hollywoodzkich filmów grozy ostatnich kilkunastu miesięcy. – źródło Filmweb
Film otrzymał nominację do nagrody Critics’ Choice w kategorii Najlepszy film sci-fi / horror
oraz nominację do nagrody Kryształowa Statuetka w kategorii Ulubiony horror
Oglądaliśmy te filmy po to, aby najeść się strachu, to oczywiste…nie zapominając o coli, pizzy i chipsach.
Uczestnicy III Maratonu Filmowego z Kinem Grozy
Wyniki konkursu na recenzję filmową
I miejsce
ex aequo Aleksandra Sosnowska IIIa za Krwawe Walentynki
i Andrzej Ostoja - Wilamowski IIb
za
Shreka
II miejsce
Bartosz Prochal II b za recenzję Mrocznego Rycerza
III miejsce
Bartłomiej Gil IIc za Obcego.
Nagrodami są filmy DVD
Zwycięzcom GRATULUJEMY!
Konkurs literacki na recenzję filmową
CELE Konkursu
•
Rozwijanie zdolności twórczych uczniów
•
Twórcza organizacja czasu wolnego
•
Popularyzacja filmu oraz recenzji jako formy i narzędzia interpretowania
dzieła filmowego.
Zadaniem konkursowym jest napisanie recenzji filmowej do dowolnego filmu fabularnego lub dokumentalnego.
Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów naszego gimnazjum.
Recenzja powinna mieć charakter twórczy i autorski.
Prace konkursowe muszą być przygotowane samodzielnie.
max. objętość to 1 strona A4 (1800 znaków bez spacji)
Widziałeś dobry film? Podziel się swoją opinią.
Nie czekaj!
Prace należy składać
do p. Danuty Zawiszy – Danton lub p. Grzegorza Kowalika
TERMIN MIJA 29 listopada!
N A G R O D Y C Z E K A J Ą!
II Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy zakończył się około 1.00 w nocy...
Uczestnicy maratonu.
II Nocny Maraton Filmowy z Kinem Grozy
To już II Nocny Maraton Filmowy w naszej szkole. Zebrało się 60 żądnych mocnych wrażeń Kinomaniaków. Wielbiciele kina grozy spotkali się, by po raz kolejny rozwijać swoje zainteresowania oraz poczuć dreszcz emocji.
Pierwszym wyświetlonym filmem było Martwe zło 2, czyli genialne połączenie gore, czarnego humoru i groteski.
Film opowiada historię zakochanych, którzy zatrzymują się w opuszczonej leśnej chacie. Tam odnajdują księgę umarłych (Necronomicom)
i taśmę z nagranym przemówieniem profesora archeologii, który wypowiada na niej zaklęcie budzące zło uśpione w lesie. Złe moce opętały dziewczynę, a Ash musi bronić się sam!
Martwe zło 2 nie jest typowym sequelem. Fabularnie obraz niewiele różni się od pierwszej części. Zmienili się aktorzy, ulepszono efekty specjalne, a scenariusz rozbudowano tylko w niewielkim stopniu. Sam Raimi (reżyser filmu) mówił, że "Martwe zło 2" to faktycznie pierwsza część filmu, ale nakręcona w taki sposób w jaki sobie od początku wymarzył. Następnie obejrzeliśmy półgodzinny dokument Jak powstawał film 'Martwe zło 2’, czyli im straszniej tym fajniej. Materiał ten, którego narratorami są Robert Kurtzman, Howard Berger i Greg Nicotero poświęcony był efektom specjalnym oraz etapom realizacji horroru. To ciekawa skarbnica wiedzy dla każdego miłośnika trylogii.
Trzecim filmem, który podniósł ciśnienie oglądającym, to Posłańcy, ze znaną wszystkim miłośnikom sagi „Zmierzch”, Kristen Steward. Obraz ten jest mieszanką "Amityville", "Klątwy" , "Ptaków", „Oka”, „Lśnienia” i wielu, wielu innych klasyków filmowych. Dlatego warto było go obejrzeć.
Nawet jeśli to wszystko już gdzieś kiedyś było, to tutaj zostało podane w nowym zestawieniu i interesującej formie. Film trzyma do końca w napięciu i zaskakuje zakończeniem, poza tym jest tu kilka naprawdę mrocznych scen, które robią wrażenie. Na sukces, oprócz reżyserskiego wyczucia, złożyły się muzyka oraz zdjęcia.
Ostatnim filmem, który zobaczyliśmy był znakomity Sierociniec, utrzymany w mrocznym, tajemniczym klimacie. Nie jest to tak naprawdę typowy horror, po którym nie można zasnąć przez pół nocy. Jest w nim co prawda kilka scen, które mogą przerazić, lecz jego fabuła skupia się raczej na dramacie głównej bohaterki, na jej rozterkach, strapieniach i ciągłych, niekiedy wręcz rozpaczliwych próbach odnalezienia syna.
Del Toro – reżyser obsypanego nagrodami „Labiryntu Fauna” - twierdzi, że jest to najlepszy hiszpański film tego gatunku, jaki do tej pory powstał. Czy rzeczywiście tak jest? Ocenić mogliśmy sami.
Myślę, że nocne spotkanie można śmiało uznać za udane. Nie sposób słowami w pełni oddać maratonową atmosferę,
ze względu na specyfikę i urok tego wydarzenia.