MODUŁ JESIENNY PROJEKTU ,,MŁODY INŻYNIER ODKRYWCA’’ ZAKOŃCZONY
Moduł jesienny projektu
,,Młody Inżynier Odkrywca’’ zakończony.
13 grudnia został zakończony jesienny moduł projektu Młody Inżynier Odkrywca zorganizowanego w ramach środków unijnych we współpracy z Politechniką Krakowską. Brało w nim udział 30 uczniów klas trzecich ( 14 z klasy 3a,10 z klasy 3b i 6 z klasy 3c).
Zajęcia odbywały się raz w miesiącu w laboratoriach i pracowniach akademickich, gdzie prowadzono eksperymenty fizyczne i chemiczne oraz interaktywne pokazy, a także w terenie w formie warsztatów i wycieczek edukacyjnych. Miały one na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów, wzbogacenie wiedzy przyrodniczo- matematycznej, geograficznej i fizycznej, rozwijanie twórczego myślenia i pasji oraz zapoznanie ze środowiskiem akademickim.
I spotkanie- 27 września - Po czym chodził tyranozaur – uczniowie w laboratoriach dowiadywali się i doświadczali, jakie jest geologiczne pochodzenie skał i minerałów, rozpoznawali skamieliny, analizowali model geologicznego przekroju Ziemi, poznawali historię powstania naszej planety.
II spotkanie-11 października - Śladami dinozaurów – wycieczka edukacyjna do Zatorlandu- Park Dinozaurów, Park Mitologii i Park Owadów. Uczniowie mieli możliwość szukania śladów dinozaurów, oraz dowodów na ich istnienie, oglądania z bliska ich postaci, słuchania odgłosów. Mogli korzystać ze wszystkich atrakcji odwiedzonego Parku Rozrywki. Ogromne wrażenie sprawił dzieciakom film w wymiarze 7D o powstawaniu Ziemi, zwiedzanie domku postawionego do góry nogami oraz rejs statkiem pomiędzy postaciami z mitologii.
III spotkanie -8 listopada – Warsztaty terenowe ,,Inżynier – geotechnik’’ w okolicach Trasy Łagiewnickiej, gdzie w trudnych, błotnistych warunkach uczniowie oglądali pracę inżynierów oraz ludzi pracujących przy budowie tunelu. Poznawali strukturę fliszu karpackiego oraz problematykę budowy obiektów na tym podłożu. Ogromną aczkolwiek niezamierzoną atrakcją dla dzieci były zabawy błotne, co niestety stało się potem problemem dla niektórych rodziców. No cóż… praca inżyniera odbywa się w różnych warunkach.
IV spotkanie -13 grudnia – Z T-REKSEM w laboratorium gruntów – uczestnicy projektu poznawali różnice między gruntami spoistymi i niespoistymi, badali właściwości gruntów, ich cechy wytrzymałościowe. Uczyli się posługiwać inżynierskimi urządzeniami wyznaczania poziomu i pionu, wymierzania kątów prostych, tworzyli własne budowle z użyciem specjalnych klocków. Za pomocą otrzymanych w prezencie kompasów, wyznaczali azymuty i doskonalili umiejętności orientacji w terenie.
To były ciekawe zajęcia, ciągle coś się działo, dostawaliśmy posiłki, upominki ( plecaki, kompasy, słodycze, notesy, naklejki itp.), fajnie bawiliśmy się i poznawaliśmy naszą planetę i jej historię – odpowiadali zapytani o projekt uczniowie.
I rzeczywiście tak było-miejmy nadzieję, że projekt przyniósł oczekiwane efekty. Certyfikaty Młodych Inżynierów zostały rozdane. Dziękujemy Pani Justynie- koordynatorce projektu oraz wykładowcom Politechniki Krakowskiej za ciekawe zajęcia, zaangażowanie i cierpliwość dla nieco młodszych uczniów, niż tych z którymi mają do czynienia na co dzień.
L. Tęczar - opiekun grupy projektowej
Zapraszamy
do obejrzenia galerii zdjęć