W zajęciach uczestniczyło 50 uczniów klas pierwszych. Zajęcia odbywały się zgodnie z przygotowanym harmonogramem przedstawionym rodzicom uczniów zgłoszonych do udziału w zajęciach. Łącznie przeprowadzono 30 zajęć.
Celem zajęć kinezjologii edukacyjnej była:
- aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju,
- wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków),
- integracja funkcji półkul mózgowych,
- integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu, rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny
Udział w zajęciach tej metody dał uczniom możliwość łatwiejszego uczenia się przez:
- wzrost rozumienia,
- poprawienie zdolności organizacyjnych,
- usprawnienie percepcji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej,
- poprawienie pamięci długo i krótkoterminowej,
- wzmocnienie koordynacji i współpracy półkul mózgowych,
- ułatwienie rozwoju abstrakcyjnego myślenia,
- wspomaganie pozytywnego nastawienia i równowagi emocjonalnej.
Uczestnicy spotkań poznali:
- podstawowy schemat ćwiczeń wprowadzających,
- ćwiczenia na przekraczanie linii środka,
- ćwiczenia wydłużające,
- ćwiczenia energetyzujące.
Uczniowie są świadomi, że wystarczy wykonywać te ćwiczenia kilkanaście minut dziennie, by w krótkim czasie osiągnąć wymierne, zauważalne rezultaty. Z wypowiedzi uczestników zajęć wynika, że poznane ćwiczenia wykonują w domu, często ćwiczą z rodzicami i rodzeństwem.